يوگا و اتيسم

‎بالا رفتن تعداد مبتلایان به اتیسم ‎تعداد مبتلایان به اوتیسم به شدت در حال افزایش است ‎ و تحقیقات در آمریکا نشان داده است که یوگا تاثیرات فوق العاده ای را بر روی کنترل و مدیریت این بیماری دارد: اتیسم و اضطراب ‎کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار حساس تر از افراد معمولی هستند و این […]

‎بالا رفتن تعداد مبتلایان به اتیسم

‎تعداد مبتلایان به اوتیسم به شدت در حال افزایش است
‎ و تحقیقات در آمریکا نشان داده است که یوگا تاثیرات فوق العاده ای را بر روی کنترل و مدیریت این بیماری دارد:

اتیسم و اضطراب

‎کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار حساس تر از افراد معمولی هستند و این حساسیت نه تنها روان آن ها را تاثرمی کند بلکه جسم آن ها را هم تحت فشار زیادی قرار می دهد واین فشار گاهی تا حدی است که خون رسانی به اندام ها را مختل می کند. تنفس را تحت تاثیر قرار می دهد و ضربان را نا منظم می کند. یوگا بعنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای کنترل اضطراب و ایجاد آرامش ذهنی و جسمی کمک شایان توجهی به بهبود حالتهای فوق می کند.

تصویر سازی

تمرینات تنفسی و آساناها و خصوصا شاواسانا کمک قابل توجهی را به رشد تصویرسازی ذهنی می کند بسیاری از مبتلایان، ارتباط کلامی برقرار نمی کنند و برای ایجاد ارتباط با محیط پیرامون خود نیازبه تصویرسازی دارند می توان آساناها را با نشان دادن به کودکان مبتلا و تکرار آن توسط کودک کمک کرد تا ذهن بتواند تصویر حرکت را در ذهن کودک ایجاد کرد.

‎افزایش اعتماد به نفس

بسیاری ازکودکان مبتلا به اوتیسم تمایلی به ارتباط با اطرافیان ندارند در فعالیت های ورزشی در مدارس شرکت نمی کنند و گاهی دچار کمبود شدیداعتماد به نفس هستند از طریق تمرینات جسمی و تنفسی می توان سطح اعتماد به نفس را بالا برد از طریق یوگا آنها بر جسم و ذهن خود مسلط می شوند و می توانند با دنیای پیرامون ارتباط موثرتری برقرار کنند.

‎توجه به خود

تمرینات یوگا به مبتلایان آموزش می دهد تا مراقب بدن خود باشند واز طریق تقویت عمومی بدن و تمرینات آرام سازی ذهنی، کودک می تواند با خود آشتی کرده، و حال بهتری را تجربه کند.

تشکیل کلاس ها در زمان های خاص و منظم، چیدمان یکنواخت و در عین حال تمرینات منسجم باعث ایجاد و یادگیری نظم ذهنی و بالا بردن مهارتهای فردی در مبتلایان می گردد. تمرینات بدنی متناوب و ماندگاری در حرکت یک وضعیت باثبات جسمی و ذهنی را ایجاد می کند

ساحل مرادی ، مدیر مرکز پژوهش و درمان اتیسم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *