پوست کندن میوه

پوست گرفتن میوه گام اول: از میوه هایی استفاده کنید که کودک به راحتی بتواند پوست آن را جدا کند. برای این کار یک موز بردارید و یک موز به کودکتان بدهید. روش صحیح پوست گرفتن آن را اجرا کنید تا کودک دقیقا مرحله به مرحله آن چه را که شما انجام می دهید تقلید […]

پوست گرفتن میوه

گام اول: از میوه هایی استفاده کنید که کودک به راحتی بتواند پوست آن را جدا کند. برای این کار یک موز بردارید و یک موز به کودکتان بدهید. روش صحیح پوست گرفتن آن را اجرا کنید تا کودک دقیقا مرحله به مرحله آن چه را که شما انجام می دهید تقلید کند. بعد از این که کودک متوجه شد از او چه می خواهید و بعد از دستور «موز را پوست بگیر» شروع به پوست گرفتن آن کرد، می توانید میوه های دیگر مانند نارنگی را جایگزین آن کنید تا کودک بتواند مفهوم پوست گرفتن را تعمیم دهد.
گام دوم: در این گام می توانید از میوه ای که کمی پوستش نسبت به میوه های قبلی سفت تر است استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از پرتقال استفاده کنید.
نکته: لازم به ذکر است که در گام اول و دوم از چاقو استفاده نمی شود و بیشتر کودک باید بتواند از انگشتانش برای پوست گرفتن استفاده کند. این کار علاوه بر این که تبحر در یک مهارت خودیاری را در کودک تقویت می کند به تقویت و هماهنگی انگشتان او نیز کمک می کند. رو به روی کودک بنشینید، پوست پرتقال را با چاقو قاچ بزنید، سپس پرتقال را به کودک داده و با دستور” پوست بگیر” دست او را برای پوست گرفتن آن هدایت کنید.
گام سوم: در این مرحله چاقو را به کودک بدهید و به او کمک کنید که پوست میوه ای مثل خیار را به وسیله چاقو بگیرد، طرز صحیح گرفتن چاقو در یک دست و خیار در دست دیگر در این مرحله اهمیت دارد. بعد از این که کودک توانست خیار و چاقو را به طور مناسب در دست بگیرد و هم چنین حرکت صحیح چاقو را به درستی انجام داد اجازه دهید به طور مستقل خیار را پوست بگیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *