نوابغ بزرگ دنيا داراي اختلالات طيف اتيسم

نوابغ بزرگ دنيا داراي اختلالات طيف اتيسم: ایزاک نیوتن: فیزیک‌ دان، ریاضی‌ دان، ستاره ‌شناس، فیلسوف انگلستانی، نخستین کسی که قواعد طبیعی حاکم بر گردشهای زمینی و آسمانی را کشف کرد. ایزاک نیوتن می توانسته سه روز تمام بدون دانستن روز یا شب بودن جهان پیرامون کار کند و حتی غذا هم نخورد. آلبرت اینشتین: […]

نوابغ بزرگ دنيا داراي اختلالات طيف اتيسم:

ایزاک نیوتن:

فیزیک‌ دان، ریاضی‌ دان، ستاره ‌شناس، فیلسوف انگلستانی، نخستین کسی که قواعد طبیعی حاکم بر گردشهای زمینی و آسمانی را کشف کرد. ایزاک نیوتن می توانسته سه روز تمام بدون دانستن روز یا شب بودن جهان پیرامون کار کند و حتی غذا هم نخورد.

آلبرت اینشتین:

فیزیک‌ دان نظری آلمانی بود. او بیشتر به خاطر نظریّه نسبیت و بویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc۲) (که از معروف‌ترین روابط فیزیک بین غیرفیزیک‌دان‌هاست) شهرت دارد. مشکل داشتن در تعاملات اجتماعی ، حساسیت های لمسی ، داشتن مشکل یادگیری در مدرسه ، او در یک دفتر دور افتاده و کاملاً ساکت و به دور از حضور هرگونه انسان دیگری کار می کرده که همه اینها می تواند نشانه هایی از افراد داراي اتیسم باشد.

جرج اورول:

اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول ، داستان نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناش و پرفروشش مزرعه حیوانات و هزار و نهصد و هشتاد و چهار می‌شناسند.

اچ جی ولز:

هِربرت جورج وِلز روزنامه‌نگار، جامعه‌شناس، تاریخ‌نگار و نویسندهٔ سوسیالیست انگلیسی و خالق رمان‌های علمی تخیلی است.

لودویگ ویتگنشتاین:

لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف اتریشی قرن بیستم که باب‌های زیادی را در فلسفهٔ ریاضی، فلسفهٔ زبان، و فلسفهٔ ذهن گشود.

توماس جفرسون:

یکی از متفکرین اصلی و بنیانگذاران آمریکا (برای ترویج دادن ایده‌آل‌های جمهوری خواهی در آمریکا)، نویسندهٔ اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا و سومین رییس جمهور آمریکا است. توماس جفرسون از سال ۱۸۰۱ میلادی دو دوره متوالی چهار ساله رییس جمهوری آمریکا بود.

چارلز داروین:

زیست‌شناس بریتانیایی و واضع نظریه فرگشت است. از آثار او می‌توان خاستگاه گونه‌ها یا «منشأ انواع» و تبار انسان، و انتخاب طبیعی در ارتباط با جنسیت را نام برد.

ولفگانگ موتسارت:

آهنگساز اتریشی، از نوابغ مسلم و موسیقی دان بزرگ کلاسیک بود. موتسارت در سومین سال از زندگی اش شروع به آهنگسازی کرد و در پنج سالگی لقب کودک نابغه به او داده شد. در هفت سالگی اولین سمفونی، و در دوازده سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. حالات چهره و حرکت ناخواسته ثابت دست و پا ، حساسیت بسیار شدید شنوایی تا حدی که صداهای بلند به شدت آزده اش می کرد ، بی نزاکت و بی پروا بودن در گفتگو و ارتباط با دیگران ، فعالیت بیش از حدش ” می گویند یک روز که حسابی خسته شده بود مانند یک گربه شروع به پریدن روی میز و صندلی می کرد ” او را در طیف اختلالات اتیسم قرار می دهد .

میکل‌آنژ:

نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعر ایتالیایی است. میکل‌آنژ یکی از هنرمندان نابغه تاریخ و معروفترین چهره رنسانس ایتالیا است. نبوغ هنری میکل آنژ را نشانه ای از بیماری اتیسم وی می دانند . شیوه زندگی غیر معمول، مهارت های اجتماعی و ارتباط ضعیف و مسائل مختلف در کنترل زندگی، رفتار وسواسی، خلق و خوی آتشین، و گرایش به انزواطلبی از مشخصه های بارز میکل آنژ بوده که سبب می شود محققان وی را قطع به یقین یک فرد داراي اتیسم بدانند.

فرستنده مطلب: ياسمين رحمتي
فرزندپروری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *