اتیسم: در هنگام انجام کارهای هنری با کودکانتان احتیاط کنید

در هنگام انجام کارهای هنری با کودکانتان احتیاط کنید بیشتر کارهای هنری خلاقانه برای کودکان به یک ریخت و پاش حسابی ختم می‌شود. کنجکاوی طبیعی کودک باعث می‌شود که او کارهای مختلفی را با اشیاء تجربه کند و معمولاً از هر چیز استفاده‌ معمول و مناسب آن را نکند. سعی کنید کنجکاوی او را سرکوب […]

در هنگام انجام کارهای هنری با کودکانتان احتیاط کنید
بیشتر کارهای هنری خلاقانه برای کودکان به یک ریخت و پاش حسابی ختم می‌شود. کنجکاوی طبیعی کودک باعث می‌شود که او کارهای مختلفی را با اشیاء تجربه کند و معمولاً از هر چیز استفاده‌ معمول و مناسب آن را نکند. سعی کنید کنجکاوی او را سرکوب نکنید و خود را برای کمی تفریح همراه با ریخت و پاش آماده کنید.

بازی‌های تخیلی برای کودکان اتیسم
یک سیب‌زمینی را نصف کنید و داخل آن شکل‌های ساده‌ای مثل قلب یا دایره را دربیاورید و آن را به کودکتان بدهید تا در پودر ژله بزند و روی یک کاغذ مهر کند. این کار یک راه ساده و بی‌ضرر برای آموزش اشکال به کودکان است.

تمرین چسباندن برچسب‌های ارزان روی کاغذ یا بشقاب‌های کاغذی از کارهای هنری خلاقانه برای کودکان است و هماهنگی چشم و دست او را افزایش می‌دهد و استقلال و خلاقیت او را تشویق می‌کند. به او یاد بدهید که با استفاده از برچسب‌ها شکل‌هایی مثل دایره، مربع، خانه و یا حتی درخت ایجاد کند. یک تخته نمدی هم می‌تواند برای کودکتان لذت بسیاری به همراه داشته باشد. یک تکه کارتن را با نمد بپوشانید و شکل‌هایی برای قرار دادن بر روی آن درست کنید. می‌توانید شخصیت‌های یک کتاب قصه را بسازید و از کودکتان هم بخواهید در ساختن آنها با مداد شمعی و ماژیک و برچسب چشم به شما کمک کند.

سایت مرتبط در حوزه کودک و فرزندپروری

هنر و موسیقی درمانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *