اتیسم: علائم و نشانه ها اتیسم ۲

اتیسم: علائم و نشانه ها اتیسم ۲ انعطاف افکار و تخیل : ناتوانی در انجام بازی های تخیلی تعدادی از فعالیت های تخیلی ممکن است در این گروه از افراد مشاهده شود اما اغلب این فعالیت ها کپی شده و برگرفته از دیگران است.مثلا از برنامه های تلویزیون گرفته شده اند. ممکن است این ویژگی […]

اتیسم: علائم و نشانه ها اتیسم ۲

انعطاف افکار و تخیل :
ناتوانی در انجام بازی های تخیلی تعدادی از فعالیت های تخیلی ممکن است در این گروه از افراد مشاهده شود اما اغلب این فعالیت ها کپی شده و برگرفته از دیگران است.مثلا از برنامه های تلویزیون گرفته شده اند. ممکن است این ویژگی به نظر پیچیده و دشوار بیاید اما مشاهده دقیق معمولا خشکی و عدم انعطاف و یا تکراری بودن فعالیت های تخیلی انها را به خوبی نشان می دهد.این حیطه از ناتوانی و دشواری هایی در انعطاف رفتاری این افراد ایجاد می کند که اغلب خود را در قالب رفتارهای کلیشه ای نشان می دهند.
شواهد مبتی بر وجود اتیسم در رفتار فرد قابل مشاهده است.اصطلاح”مثلث نقص”باید مورد توجه باشد. به عنوان مثال در بخش اجتماعی می توان به مواردی مانند عدم توانایی ادراک زبان کلامی و یا حرکت های غیر کلامی ارتباط اشاره کرد.در بخش اجتماعی عدم پیوستن به فعالیت های اجتماعی گروه هم سن و ناتوانی در کنارامدن با دیگران می تواند از جمله علایم تشخیصی در نظر گرفته شود.در بخش انعطاف و تخیل می توان به فقدان بازی های تخیلی و وانمودی و دشواری در سازگاری با محیط های جدید و تغییر در محیط اشاره کرد.

سایت مرتبط در حوزه کودک و فرزندپروری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *