اتیسم: نوبت کیست؟

نوبت کیست؟ بخش ضروری اطاعت از قوانین یک بازی،رعایت کردن نوبت است.این بدان معناست که کودکان قادرند برای انجام یک فعالیت نوبت بگیرندواحساس کنندکه ترتیب نوبت شرکت کنندگان ،بخشی از فعالیت محسوب می شود. کودکان دارای اتیسم در قوانین تعامل خود،اصل رعایت کردن نوبت را نمی دانندوبه همین دلیل این تکلیف را به صورت متفاوتی […]

نوبت کیست؟
بخش ضروری اطاعت از قوانین یک بازی،رعایت کردن نوبت است.این بدان معناست که کودکان قادرند برای انجام یک فعالیت نوبت بگیرندواحساس کنندکه ترتیب نوبت شرکت کنندگان ،بخشی از فعالیت محسوب می شود.
کودکان دارای اتیسم در قوانین تعامل خود،اصل رعایت کردن نوبت را نمی دانندوبه همین دلیل این تکلیف را به صورت متفاوتی بیاموزند.یک کلاه می تواند به شکل فیزیکی ودیداری نشان دهنده ی این باشد که الان نوبت کیست.کلاه طبق تربیت شماره ها در اختیار افراد قرار می گیرد.
هنگامی که همه ی شرکت کنندگان قاعده ی کلی را فهمیدند،آن گاه کلاه تنها در مواقع خاص مورد استفادهقرار می گیرد.مثلا اگر کودکان باید سرعت خودرا در بازی کاهش دهند یا در بازی شیو ه ی دیگری برای نشان دان این که نوبت کیست وجودندارد،از کلاه استفاده می شود،مثل بازی تاس وفنجان.
این کلاه می تواند در بازی های جدید ودشوارتربه عنوان نماد ضروری وباارزش به کار رود،که به کودکان درتمرکز دقت برکسی که مشغول انجام تکلیفی است، کمک می کندوموجب رعایت نوبت می شود.
روح الله فتح آبادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *