اتیسم: وسایل برای کودکان اتیسم چگونه به کار روند

وسایل برای کودکان اتیسم چگونه به کار روند یکی از مشکلات مشترک بین همه ی کودکان دارای اتیسم دشواری در سازماندهی لوازم،اسباب ،ووسایل است.اگر این سازماندهی به خوبی انجام نگیرد،اطلاعات مهم دیداری به هم می ریزند،وسایل باهم قاطی می شوند ودر نتیجه بازی به شکشست می انجامد.سازمان بخشی از وسایل برای موفقیت تعامل ضروری است. […]

وسایل برای کودکان اتیسم چگونه به کار روند
یکی از مشکلات مشترک بین همه ی کودکان دارای اتیسم دشواری در سازماندهی لوازم،اسباب ،ووسایل است.اگر این سازماندهی به خوبی انجام نگیرد،اطلاعات مهم دیداری به هم می ریزند،وسایل باهم قاطی می شوند ودر نتیجه بازی به شکشست می انجامد.سازمان بخشی از وسایل برای موفقیت تعامل ضروری است.
شفاف سازی این که کدام اجزا به یکدیگر تعلق دارند،چگونه باید استفاده شوندوبازی کجا آغاز ودر کجا پایان می یابد،روش خوبی برای سازمان بخشی اجزا یا اسباب بازی هست.
اسباب بازی ها درمکان خاصی قرار داده می شوند.این مکان می تواندیک قفسه کتاب ،یک میز یا چرخ دستی باشد.وسایل هر بازی در یک جعبه قرار داده می شود یا به شکلی دیگر ،به طرزی قابل تشخیص تفکیک می شوند.
ممکن است در هر بازی نشان دادن این که وسایل کجا قرار بگیرند،ضروری باشد.برای مثال،جعبه های کوچک در بازی کارت ها می توانندنشانگر این باشند که هر دسته کارت کجا گذاشته می شود.این ممکن است امری جزئی به نظرآید،ولی دانستن این که هر فرد چند دست کارت دراختیار دارد،مهم است.بدون این جعبه های کوچک،دسته های کارت با دسته اصلی یا دسته های دیگران قاطی می شود.
علاوه براین ،سازمان دهی روشن،انطباق وسایل ووجود نظم وترتیب،لذتی انکار ناپذیربه بازی می افزاید که شاید ما کاملا متوجه ی آن نشویم اما برای کودکان دارای اتیسم بسیار با اهمیت است.
روح الله فتح آبادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *