روش های آسان برای انجام فعالیتهای ورزشی با کودکان اتیسم

  فعالیت های ورزشی یک بخش مهم در زندگی هر شخص و باعث خوشایندی شخص می شود . بر اساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها کودکان باید حداقل ۶۰دقیقه فعالیت ورزشی در روز داشته باشند ، بزرگسالان باید ۵ روز در هفته هر روز ۳۰دقیقه فعالیت ورزشی  داشته باشند. مطالعات نشان داده با […]

 

فعالیت های ورزشی یک بخش مهم در زندگی هر شخص و باعث خوشایندی شخص می شود .

بر اساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها کودکان باید حداقل ۶۰دقیقه فعالیت ورزشی در روز داشته باشند ، بزرگسالان باید ۵ روز در هفته هر روز ۳۰دقیقه فعالیت ورزشی  داشته باشند. مطالعات نشان داده با این حال مردم تلوزیون و وسایل الکترونیکی را انتخاب می کنند. متاسفانه ما در انجام فعالیتهای ورزشی با کودکان اتیسم دارای مشکل می باشیم .چگونه می توانیم به انجام فعالیت های ورزشی با کودکان اتیسم بپردازیم ؟

با تشخیص اختلال اتیسم موانع اجتماعی و شناختی ایجاد می شود.

بسیاری از اشخاص اتیسم در شرایط اجتماعی در ارتباط با دیگران دچار مشکل می باشند. رفتن به باشگاه ، شرکت در فعالیت های تیمی و حتی پیاده روی در پارک برای آنان یک کار خسته کننده می باشد. انجام فعالیت های ورزشی به صورت گروهی می تواند برای آنان اذیت کننده باشد چگونه ما می توانیم این موانع را کاهش دهیم؟

به کودک در مورد کاری که قرار است انجام شود، توضیح دهید

اولین گام برای تسهیل فعالیت های جدید آشنایی است. یک مثال در اینجا منظور ما را بیشتر توضیح می دهد تصور کنید که در مدسه هستید و معلم وارد کلاس شما می شود و به شما می گوید که امروز یک امتحان ۵ دقیقه ای از شما می گیرم و در مورد اینکه این آزمون در مورد چه مباحثی است اطلاعاتی به شما نمی دهد .این جا شما بسیار نگران می شوید و احساس اضطراب و استرس می کنید و ممکن است تمرکز برای انجام آن آزمون را نداشته باشید.                                                                                                                                                                                                            بله درست است کودکان اتیسم را باید با فعالیتی که می خواهند انجام بدهند آشنا نماییم اگر قرار است با کودک خود به یک پیاده روی در اطراف پارک سی وسه پل اصفهان بروید. ابتدا سوار ماشین بشوید و مسیری را که قرار است در آن پیاده روی داشته باشید را برای کودک توضیح دهید و کودک ابتدا باید با مسیر پیاده روی آشنا شود و سپس در مورد این که این فعالیت به چه صورت باشد و چه ساعتی و چه روزی این فعالیت انجام شود توضیح دهید.

انجام تمرین های جدید در خانه

دومین گام  این است که انجام تمرین های جدید در خانه است سعی کنید اگر می خواهید با کودکتان به انجام تمرین جدید بپردازید این تمرین ها را در خانه انجام دهید سپس با انگیزه بالایی در پارک به انجام این تمرین ها بپردازید.

قبل از فعالیت با کودک خود مکالمه نمایید

سومین گام این نکته است که قبل از فعالیت با کودک خود مکالمه نمایید در مورد اینکه کدام پارک را انتخاب میکنید و اینکه مثلا چه لباسی برای پوشیدن مناسب است و در مورد اینکه چه چیزهای هیجان انگیزی را در پارک یا باشگاه میبیند و چه تمرین هایی انجام میدهید توضیحاتی ارایه دهید همه اینها به کودک کمک می کند تا ذهنیتی از جایی که قرار است در آن پیاده روی یا تمرین انجام دهد داشته باشد و میزان اضطراب کودک کاهش یابد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *