اهمیت مهارت تقلیددر زبان آموزی کودکان اتیسم

اهمیت مهارت تقلیددر زبان آموزی کودکان اتیسم مهارت تقلید از مهارت های پیش نیاز ارتباط کلامی است . کودک ابتدا یاد می گیرد از کارهای خودش و سپس از کارهایی دیگران تقلید کند . مهارت تقلید ٬ از تقلید حرکات درشت مانند دست زدن ٬ بای بای کردن ٬ سرسری کردن شروع و با تقلید […]

اهمیت مهارت تقلیددر زبان آموزی کودکان اتیسم
مهارت تقلید از مهارت های پیش نیاز ارتباط کلامی است .
کودک ابتدا یاد می گیرد از کارهای خودش و سپس از کارهایی دیگران تقلید کند .
مهارت تقلید ٬ از تقلید حرکات درشت مانند دست زدن ٬ بای بای کردن ٬ سرسری کردن شروع و با تقلید از حرکات ظریف ٬ مانند اشاره کردن با انگشت ٬ حرکات زبان ٬ لبها ٬ تقلید صداها ٬ کلمات و جملات ادامه می یابد . از این رو انتظار می رود در جهت تقویت این مهارت در کودکانشان تلاش نمایند.

تقویت مهارت اشاره کردن در کودک اتیسم
مهارت اشاره کردن (اشاره کردن برای درخواست چیزی )نقش بسیار مهمی در تقویت ارتباط کلامی دارد . برای اموزش این مهارت ٬ ابتدا کودک باید یاد بگیرد که از اشاره کردن دیگران تقلید کند و وقتی این توانایی را پیدا کرد ٬ در مرحله بعد چیزی را که می خواهد کمی دور تر از دستش قرار می دهیم و ابتدا با کمی کمک راهنماییش می کنیم که به سمت ان اشاره کند و وقتی اشاره کرد ٬ سریع ان را به او می دهیم. این کار را انقدر تکرار می کنیم که کودک بدون راهنمایی ما ٬ به چیز مورد علاقه اش ٬ اشاره کند.
روح الله فتح آبادی

سایت مرتبط در حوزه کودک و فرزندپروری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *